Jesse Schell er en energisk mand med mange jern i ilden. Han underviser bl.a. i underholdningsteknologi på Carnegie Mellon universitetet, har skrevet denne bog om hvordan man udvikler computerspil og har Schell Games, som producerer alt fra konsolspil til forlystelsesture for Disney World.
I denne video giver han et bud på, hvad der kommer til at ske med sociale spil efter Facebook. Den varer et stykke tid, men er bestemt det værd, så hæld dig en kop kaffe og få et indblik i fremtiden (videoen er del 1 ud af 3 ).
Børnenes Trafikklub – et af Wegame’s større udviklingsprojekter – er netop blevet nomineret til Danmarks største pris for kreativ kommunikation, Creative Circle Award 2010.
Børnenes Trafikklub er Rådet for Sikker Trafiks traditionsrige klub for alle danske børn mellem 3 og 7 år, og vi er nomineret for det netop lancerede online univers i kategorien for microsites. Kig forbi og spil her.
Prisfesten finder sted på musikstedet Vega i København fredag den 7. maj.
Vi krydser fingre for, at dommerne skifter fra gult til grønt for totten Split og hans venner Kasper og Thea.
Se casebeskrivelsen her.
EU har lanceret en anti-ryger-kampagne i form af 12 animerede episoder. I episoderne følger vi fire anti-ryger-superhelte, som kommer unge til undsætning i deres ryger-dilemmaer. Animationsstilen er dejlig frisk og humoren er god og grov i stil med Happy Tree Friends, hvor man faktisk smiler af pointerne og tror på, at målgruppen gider tale med vennerne om dem bagefter.
Her er min yndlingsepisode:
Umiddelbart kunne jeg ikke finde andet kampagnemateriale end videosites på Daily Motion og den tilhørende Facebook side. Jeg kan desværre tvivle på, at 12 epioder i sig selv er nok til at skabe store bølger, og når nu karakterene er så sjove, ville jeg gerne have undværet et par episoder til fordel for at se dem optræde i et par gode spil eller som noget mobil indhold, hvor man kan lege med dem, mens man venter på bussen.
Men dejligt at se EU være frisk med de unge…
Børn er i dag på nettet længe inden de begynder i skole - de spiller spil, ser YouTube og hører musik. Selv om de 3-7-årige nu er blevet en betydningsfuld målgruppe, er det dog stadig de færreste private og offentlige virksomheder, der benytter mulighederne for at kommunikere med børn online.
Vi inviterer til gå-hjem-møde, hvor vi vil stiller skarpt på de strategiske overvejelser, der ligger til grund for en digital indsats over for de mindste på nettet. Vi vil se på tre af Danmarks mest ambitiøse online-initiativer for at blive klogere på, hvordan børn forstår nettet, hvordan man kommunikerer til forældre via børn og hvilke strategiske målsætninger, der kan imødekommes i denne kommunikation.
Brug en eftermiddag på at få et indblik i børn som målgruppe på nettet og få et spændende indblik i DR’s strategiske overvejelser med Oline og Ramasjang, Rådet for Sikker Trafiks arbejde med at gøre de mindste til sikre trafikanter samt det kommende ABCiTYs kommercielle ambitioner med at lære børn alfabetet.
Gå-hjem-mødet finder sted torsdag d. 4. februar kl. 15-17 hos Wegame, Sturlasgade 12C på Islands Brygge. Tilmeldingen er gratis – og vil være efter først til mølle-princippet, så skynd dig!
Tilmeld dig på rsvp@wegame.dk
Vi glæder os til at se dig!
PROGRAM
Kl. 15.00
Velkomst og introduktion til mødet v / Wegame
———
Kl. 15.10
En tidlig online indsats for små trafikanter v / Maria Fisker Hansen, Projektleder, Rådet for Sikker Trafik
Rådet for Sikker Trafik har netop lanceret et helt nyt online-univers til Børnenes Trafikklub. Maria Fisker Hansen viser glimt fra den nye klub til de 3-7-årige og giver samtidig et indblik i deres strategiske overvejelser omkring at kommunikere med de mindste trafikanter og deres forældre på nettet.
———
Kl. 15.45
Mediestrategier for børn samt nye tendenser v / Frederik Michael Hansen, Redaktør Oline & Ramasjang, DR.
Der er ikke mange med større erfaring end Danmarks Radio, når det handler om at kommunikere til og med børn. Redaktør for Oline og Ramasjang, Frederik Michael Hansen, giver et indblik i DRs strategiske overvejelser med at holde børnene på DRs platforme. Derudover vil Frederik fortælle om nogle af de nye tendenser, han ser inden for børn og nettet.
———
Kl. 16.25
Edutainment til børn i en kommerciel sammenhæng v / Tav Klitgaard, Direktør, ABCiTY.
Om få måneder får Danmark et nyt stort abonnementsbaseret edutainment-univers til de 4-7-årige, hvor de i en online-verden bevæger sig rundt og leger sig til at lære alfabetet at kende. Direktør i ABCiTY, Tav Klitgaard, fortæller om udviklingen af et kommercielt produkt til børn og det forretningsmæssige potentiale i et nyt produktområde.
———
Kl. 16.55
Afrunding v / Wegame
———
Kl. 17-19
Drinks og snacks
———
Det har været muligt i mange år at gøre videoer på nettet interaktive, men det er først nu, da det er blevet teknisk muligt i mere populære og tilgængelige formater, som på YouTube, at det tager fart og bliver brugt. Det føles lidt som at blive skudt tilbage til dengang, hvor internettet ikke var meget andet end hypertext/hyperlinks. Som dengang, bliver man igen betaget af de muligheder hyperlinks, og nu altså hyperlinked video, skaber.
YouTubes interaktive muligheder, Layar og Augmented Reality er nogle af de mange eksempler på, at vi går imod en tid, hvor principper for hvordan vi navigerer i virkelige billeder og video vil blive skabt. Vi kommer uden tvivl til at se et væld af sjove ideer og løsninger i de kommende år, hvor de nye interaktive muligheder i video bliver udnyttet. Her er nogle af de første spæde eksempler på YouTube.