Børnekor holder bare, sådan er det. PS22 Chorus er navnet på et efterhånden ret så populært børnekor fra det store Amerika. Hør selv hvor smukt det lyder, og se hvor sindssygt de groover og lever sig ind i det. Fantastisk.
Og der er en hulens bunke flere charmerende og velklingende klip på deres YouTube Channel, og du kan følge med i deres tur mod stjernerne på deres egen blog.
I dag skete der noget sjovt. Ikke klappe-på-låret-sjovt, men alligevel lidt sjovt, hvis altså man har marketingbrillen på.
Comme des Garçons er et af de absolut stærkeste brands inden for fashion, som på trods af deres globale tilstedeværelse, og en omsætning der nærmer sig en milliard kroner, alligevel formår at holde sig hippere end hip.
Kilden til den store succes og den evige hype omkring mærket findes i høj grad i deres tøjs kvalitetsniveau/nytænkning samt deres kvalitetsbeviste og originale samarbejder, som når de sætter deres fingeraftryk på sweatre og undertøj fra Herning. Men en del af opskriften på deres succes er også, at de er så bevidste om at deres kunder, vil forlade dem det øjeblik, mærket bliver mainstream.
Og hvordan undgår man så det. Jo, man laver naturligvis limited edition produkter, som vi har set andre store brands, som Adidas og Nike, gøre det i street cred’ens navn. Men man tager også skridtet videre og giver ens egne butikker andre navne, som Dover Street Market i London, eller gemmer dem væk i den mest stille del af New Yorks meat packing district.
Det kan godt virke lidt søgt alt sammen. Ingen tvivl om det. Men markedsførings-kunsten og bevidstheden omkring brandet skal man ikke kimse ad, og derfor tager jeg altså hatten af, når jeg i dag ser denne på Facebook:
Nu står der ”3 hours ago”, men deres fanside var lukket ned efter ca. 10 minutter, hvor der nåede at komme 68 comments, som stort set var 68 variationer af ”why?”, fra de over 38.000 (!) fans. Der var intet svar, men væk var de.
Jeg ser for mig en kvindelig marketingchef i Tokyo – med seriøse boller – pege på en stakkels kampsvedende og desillusioneret webmasters skærm og råbe ’Delete! Yes!”. Modigt er det. Der er saftsusemig ikke mange, som aktivt fravælger muligheden for at kommunikere direkte til over 38000 fans. Selv er jeg nu mere fan, end da jeg var fan – det er næsten som da musikgruppen The KLF brændte 1 million pund af. Vildt.
Vi er blevet nomineret til Creative Circle Award 2010 i kategorien bedste microsite med Børnenes Trafikklub!
For få måneder siden lancerede vi en helt ny online-del til den traditionsrige Børnenes Trafikklub for Rådet for Sikker Trafik. Den første test (med 20 børn) er netop blevet gennemført, og den overordnede konklusion er, at børnene synes det er sjovt – og det er jo det vigtigste. Samtidig er der elementer, der nu skal optimeres, og nyt indhold vil blive tilføjet i løbet af i år.
Vi er super stolte af at være nomineret til dette års Creative Circle Award.
Læs mere om projektet her, besøg trafikklubben her og læs mere om Creative Circle Award 2010 her.
Split krydser fingre, og Benny lover at bøje en boble, hvis vi vinder!
Prøv at se denne fantastiske musikvideo fra OK GO og se så bagefter nogle af de andre produktioner, den står på skuldrene af:
Her den nye, lækre OK GO video som, så vidt jeg kan se, ligner noget der er tæt på et one-take:
Syv år inden, i 2003, lancerede Honda denne tv reklame for deres Accord bilserie, som er et one-take og alle dele er taget fra en Accord:
Og helt tilbage i 1987 optog de schweiziske kunstere Fischli & Weiss den lækre garage-video The Way Things Go, som jeg tror OK GO instruktøren har kigget en del på:
Og som en lille sløjfe på halen, kan vi jo varme os ved tanken om, at det hele begyndte her hjemme i Danmark i 1882 med Storm P:
Jeg kan huske første gang jeg så denne her video af BLU – jeg blev helt forpustet, så vild den var.
Og nu faldt jeg så over denne her franske kampagnevideo om sikker sex, som er inspireret af BLUs stil. Den er til gengæld sjov.