• Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Google Bookmarks
  • email
  • PDF

ABCiTY

  1. KUNDE ABCiTY. Investorprojekt, støttet af bl.a. EU & Det Danske Filminstitut.
  2. ÅR 2008 - 10
  3. TYPE Læringsunivers, børn i alderen 4-7 år.
  4. MEDVIRKENDE Szhirley, Asbjørn Riis, Anne Marie Helger, Saseline, Povl Dissing m.fl.
  5. LINK www.abcity.dk

I samarbejde med Gabriel Flies har vi skabt det moderne edutainment produkt ABCiTY, der efterfølgende er blevet realiseret på basis af en lang række private investorer samt støtte fra Det Danske Filminstitut og EU.

ABCiTY er det mest moderne computerbaserede læringsunivers for børn i alderen 4-7 år. Børnene vil her blive taget i hånden - og gennem sjove oplevelser, lære om bogstaver og skriftsproget. ABCiTY skal sikre den optimale forberedelse til skolen - og fortsætte med at være et værdifuldt tillæg til skolernes læring. Læringsuniverset arbejder med det konstruktivistiske læringssyn, der fordrer barnets egen kreative stillingtagen til læringen. Derved opnår barnet udover de gammeldags læringskompetencer som alfabet, bogstaver, fonologisk opmærksomhed m.m. også personlighedsudviklende færdigheder som evnen til at forstå en historie, evnen til at kommunikere på computeren samt genrekendskab.

What we want is to see the child in pursuit of knowledge, and not knowledge in pursuit of the child.

George Bernard Shaw

 

ABCiTY er blevet til fordi danske børn har fortjent at spille computerspil, der stimulerer deres kreativitet og som giver dem værdifuld læring om skriftsproget og alfabetet. Spillet er udvikles i samarbejde med bl.a. Nationalt Videncenter for Læsning, Det Danske Filminstitut og Ungdommens Røde Kors.

Vi har arbejdet på ABCiTY i over et år og glæder os til at lancere det i foråret 2010.

  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Google Bookmarks
  • email
  • PDF