vinterspil_3

  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Google Bookmarks
  • email
  • PDF

DLG Tele//

VINTERSPIL

  1. KUNDE DLG
  2. ÅR 2007-08
  3. TYPE MARKETING - OG LEAD IN KAMPAGNE
  4. ELEMENTER PAKKELEG, VINTERSPIL OG DLG LEGENE MV.

De fleste med rødder i Jylland ved, at DLG er Danmarks største grovvareselskab. De har i dag over 28.000 landmænd som medlemmer - og servicerer indenfor alt fra detailhandel til telekommunikation. Sidstnævnte forretningsområde ligger i selskabet DLG TELE, der har forstået at mersalg, kundeloyalitet og markedsandele kan vindes gennem involverende - og underholdende kommunikation på nettet.

UDFORDRING
DLG Tele ønskede at få skabt opmærksomhed omkring det nye indsatsområde med mobiletelefoni og øge salget på deres teleshop-site. DLG Teles målgruppe er ikke superbrugere af hverken pc eller internet, hvorfor der lå en udfordring i, at tilpasse kampagnespillene til både miljø og digitale kompetencer.

Researchen indebar udover en metodisk og kvalitetssikret proces, en tur til traktortræk i Jylland - og her en række værdifulde interviews med målgruppen.

LØSNING
Et unikt univers med ironiske og humoristiske karakterer, som i de enkelte delkampagner figurerede i sjove spil, med en vis selvironi omkring den landlige kultur - indblandet konkurrenceelementer. Detaljerne omkring nogle af løsningerne, f.eks. Pakkeleg, Vinterspil og DLG Legene, kan ses nedenfor.

RESULTAT

  • I kampagnemåneden for f.eks. spillet Pakkeleg, blev salget alene i teleshoppen fordoblet
  • 50 % af målgruppen oprettede profiler i spillene
  • 13 % tilmeldte sig nyhedsbreve
  • Pakkeleg genererede alene over 95.000 besøg på siden
  • Ud af de 12.000 oprettede brugere, fik DLG tilladelse til at kontakte 3329 af dem
  • Positivt image for DLG Tele hos målgruppen
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Google Bookmarks
  • email
  • PDF